Growth Hacking – Cum îl pot folosi firmele SaaS pentru creștere

Growth Hacking – Cum îl pot folosi firmele SaaS pentru creștere

În acest articol, vom discuta despre Growth Hacking – Sfaturi pentru antreprenori SaaS, fondatorii, sau oricine altcineva care încearcă să crească într-o perioadă scurtă de timp sau pe un buget strans.

Growth Hacking-ul nu este doar noul cuvânt cheie pentru start-up-urile SaaS. Inventat în 2010 de binecunoscutul antreprenor și consilier de start-up Sean Ellis, hacking-ul de creștere (Growth Hacking-ul) nu trebuie confundat cu marketingul tradițional. Este un proces orientat, iterativ, axat în întregime pe ipotezarea, prioritizarea, testarea, analizarea și rafinarea strategiilor care vor oferi o creștere aproape astronomică într-o perioadă scurtă și pentru foarte puțini bani.

Și, deși hacking-ul de creștere a permis fondatorilor și dezvoltatorilor SaaS să realizeze o creștere incredibilă, conceptul și strategiile sunt încă puțin nebuloase pentru multe echipe SaaS.

Cum funcționează growth hacking-ul?

Growth hacking se referă la stabilirea priorităților de creștere, identificarea canalelor pentru achiziția clienților, colectarea și analizarea valorilor și scalarea creșterii. În acest sens, hacking-ul de creștere este un proces unic pentru fiecare companie, care permite creativitatea internă și ingeniozitatea să fie valorificate pe deplin. Indiferent de modul în care abordați un hack de creștere, endgame-ul rămâne întotdeauna același: crește traficul și vizitatorii, transformă vizitatorii în utilizatori și tranzitează utilizatorii în clienți fideli și avocați.

Hacking-ul de creștere angajează o pâlnie familiară bazată pe ceea ce este cunoscut sub numele de pirate metrics (AARRR):

  • – Achizitie folosind cost-eficiente canale pentru a lua SaaS la identificați publicul țintă
  • – Activarea îi determină pe utilizatori să încerce produsul
  • – Păstrarea implică utilizatorii pentru a forma o relație cu SaaS-ul dvs.
  • – Veniturile sunt generate pe măsură ce utilizatorii își invită colegii să vă folosească SaaS-ul
  • – Sesizarea asigură un flux de venituri care asigură o creștere durabilă.

Strategii de Growth Hacking

Hacking-ul eficient de creștere se bazează foarte mult pe persoanele cumpărătorului și pe o înțelegere completă a călătoriei dvs. cu clienții, care ar trebui să fie cartografiate în detaliu ca parte a strategiilor dvs. de hacking de creștere. Maparea vă permite să identificați și să rezolvați potențialele obstacole și puncte de cădere, să dezvăluiți decalaje între canale, să construiți rate de conversie mai rapide și să îmbunătățiți păstrarea generală a clienților.

Hack-ul inițial este să-ți cunoști publicul țintă, ce le place despre SaaS-ul tău (și ce îi frustrează), ce caracteristici ar dori să vadă și cu ce cost și așa mai departe. Apoi, vă concentrați asupra acestui public țintă strict definit și folosiți agresiv ceea ce știți despre el. Obținerea celor care adoptă majoritatea timpurie (de obicei aproximativ 50% din baza dvs. de utilizatori potențiali) la bord cât mai eficient vă permite să vă concentrați pe obținerea majorității târzii și a rezistențelor în pliu mai devreme decât mai târziu.

Airbnb este un exemplu familiar de hacking cu un public foarte vizat în minte. Compania a fost foarte strategică în implementarea unor hack-uri de creștere care ar atrage atenția călătorilor și, mai precis, călătorii care au făcut acest lucru pe un buget, dar au apreciat și escapadele experiențiale. Compania și-a rafinat produsul inițial pentru a satisface mai întâi nevoile acestui public înainte de a adăuga funcții ulterioare care să-i lărgească atractivitatea și să-și extindă baza de utilizatori.

Cu aceste cunoștințe în mână, hacking-ul de creștere tinde să se încadreze în două categorii generale:

1. Marketing de conținut pentru a crește gradul de conștientizare a serviciului dvs. și a conduce intrebări către dvs. la departamentul de vânzări. Activitățile tipice de marketing de conținut includ:

  • – Utilizarea blogului companiei dvs. pentru a partaja conținut care subliniază valoarea și rentabilitatea investiției SaaS
  • – Guest blogging pe bloguri concentrate pe SaaS și relevante pentru industrie, având bloggeri influenți să vă revizuiască SaaS-ul sau să ofere bloggerilor influenți un cont de utilizator gratuit la SaaS-ul dvs.
  • – Crearea de conținut social media care se concentrează pe beneficiile și valoarea companiei dvs.
  • – Crearea de cărți electronice pe SaaS în general și nișa dvs. de servicii în mod specific
  • – Crearea unui podcast concentrat pe SaaS sau a unor spoturi sigure pentru oaspeți pe podcasturile din industrie
  • – Proiectarea și furnizarea de webinarii care educă oamenii cu privire la beneficiile SaaS în general și la serviciile dvs. specifice
  • – Concursuri și cadouri pentru vizitatori

Utilizarea marketingului prin e-mail pentru a crea o conexiune mai puternică cu baza dvs. de utilizatori curentă (amintiți-vă întotdeauna că personalizarea este cheia ROI în orice campanie de e-mail)

Noțiuni de bază enumerate în piețele SaaS-concentrat, site-uri de revizuire, și altele asemenea.

2. Produs de marketing pentru a face serviciul mai atrăgătoar și stoc pâlnie de creștere. Activitățile tipice din această categorie includ:

  • – Utilizarea FOMO (teama de a pierde) prin crearea unei rețele de utilizatori numai pe bază de invitație (marketingul FOMO este un lucru real care creează un sentiment de urgență în adopții ezitante și târzii)
  • – Gamificarea procesului de onboarding care stimulează fiecare etapă sau etapă cu freemiums pe termen scurt sau accesul la alte opțiuni de adăugare a valorii
  • – Stimularea trimiterilor și a acțiunilor sociale prin reducerea suplimentelor premium sau furnizarea pe perioade de încercare gratuite pentru fiecare trimitere convertită (cunoscută și sub denumirea de dovadă socială)
  • – Utilizarea mass-media-ului social tradițional și publicitate PPC.

Dropbox este un exemplu al modului în care o companie SaaS poate utiliza stimularea ca growth hacking. Nu numai că compania facilitează trimiterea unui prieten, dar oferă și spațiu de stocare suplimentar gratuit ambilor utilizatori odată ce Înscrierea este confirmată. De asemenea, a oferit spațiu de stocare suplimentar gratuit atunci când un utilizator și-a conectat conturile Facebook și Twitter, precum și pentru urmărirea Dropbox pe Twitter.

Concluzie

Câteva bune practici esențiale atunci când aveți în vedere hack-urile de creștere pentru compania dvs.:

1. Hacking-ul de creștere va dovedi a fi probabil frustrant (sau nu reușește pur și simplu) dacă îl abordați în acest fel. Produsul dvs. este unic, publicul dvs. țintă este unic, iar locul dvs. în ceea ce privește ecosistemul mai larg al industriei este unic. Hack-urile de creștere care funcționează pentru un SaaS ar putea sau nu să funcționeze pentru altul, așa că începeți întotdeauna prin a pune întrebări, a asculta răspunsurile, a analiza ce funcționează (și ce nu) și a vă dezlănțui creativitatea pentru a găsi soluții posibile.

2. Restrânge concentrarea și stai acolo. Încercarea de a fi totul pentru toată lumea este un sfat de viață prost, dar poate flatline un hack de creștere SaaS ca un asasin ninja. Construiți personalități detaliate ale cumpărătorilor și rămâneți concentrați pe una sau două dintre ele pentru a vă asigura că capturați cât mai mult din publicul țintă înainte de a arunca o plasă mai largă.

3. Călătoria clientului contează cu adevărat, așa că acordați-vă timp pentru a o cartografia cu atenție, a o analiza critic și a răspunde rapid la feedback-ul utilizatorului. Ascultarea utilizatorilor este esențială pentru orice hack de creștere de succes, dar este adesea trecută cu vederea ca un factor critic al experienței clienților (CX).

Conform unui raport Garner din 2019 privind strategia de experiență a clienților cu impact ridicat: “majoritatea companiilor consideră că echipele lor CX trebuie să ofere o experiență inovatoare clienților pentru a-și îndeplini obiectivele de afaceri. Cu toate acestea, liderii CX își petrec cea mai mare parte a timpului fixând punctele de durere CX existente, mai degrabă decât dezvoltând noi proiecte CX inovatoare. Din păcate, această strategie “fix-first” nu reușește să aibă impactul dorit asupra loialității clienților.”Amintiți-vă:” CX conduce peste două treimi din loialitatea clienților, depășind marca și prețul combinate“, așa că concentrați-vă pe growth hacking care creează “experiențe importante care permit afirmarea de sine a clienților, ajutându-i să se simtă încrezători în decizia lor de cumpărare și valoarea pe care o derivă.” O experiență excepțională a clienților construiește loialitatea clienților și advocacy, traducerea la mai multe trimiteri, creștere accelerată.

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.