Marketing – Profitați de oportunități pentru a câștiga mai mulți bani

Marketing – Profitați de oportunități pentru a câștiga mai mulți bani

Întreprinderile/mărcile mai mici au acum acces la multe dintre cele mai bune minți de comunicare de marketing pentru a le ajuta să-și construiască și să-și dezvolte brandul.

Ca parte a echipei de management a mai multor agenții de creație de-a lungul carierei mele, îmi amintesc că am avut conversații despre faptul dacă ne-am putea permite să luăm un client mic, cu salarii mici, care dorea să-i ajutăm să-și stabilească și să-și amplifice eficient brandul. Din păcate, nu-mi amintesc niciodată răspunsul fiind “da”. Întotdeauna a trebuit să refuzăm politicos, deoarece am avut costuri generale și marje care pur și simplu au făcut-o neprofitabilă.

Să recunoaștem, agențiile mari au nevoie de dolari mulți pentru a face ceea ce fac. Modelul lor de afaceri necesită o infrastructură semnificativă pentru a-și deservi clienții: spații de birouri, echipamente, șefi de departamente, managementul agenției, resurse umane, tehnologie, beneficii etc. – chiar și masa de foosball ocazional. Aceste agenții nu au reușit să se desprindă de aceste ancore care se comportă ca un joc de hipopotami flămânzi care înghit profit.

Ceea ce înseamnă acest lucru este că multe dintre cele mai experimentate și talentate minți strategice, creative și executive de marketing sunt în carantină în interiorul acestor agenții, complet inaccesibile brandurilor mai mici și start-up-urilor care nu pot plăti prețul. Brandurile mici sunt date Heismanului la fel de marketing și gândire creativă care îi poate ajuta să concureze.

Din fericire, acest lucru se schimbă, iar acest câmp de joc între cei bogați și puternici, și cei mici și plini de speranță, începe să se niveleze.

Asta pentru că infrastructura care a fost forța agenției tradiționale, este acum călcâiul lui Ahile – posibil să devină eticheta de la picior.

Asta pentru că acele costuri fixe nu dispar. Cu toate acestea, clienții agenției, în încercarea lor de a reduce costurile, în special în aceste perioade de COVID, își reduc taxele. Ceea ce înseamnă că singurul recurs pentru agenții este de a tăia singurul activ consumabil pe care îl au: talentul.

Agențiile sunt forțate să facă compromisuri

Talentul este cel mai important atu al unei agenții. Fără ea, nu există nici un produs. David Ogilvy a spus faimos: “activele unei agenții coboară în lift în fiecare seară.” Deci, tunderea talentului înseamnă compromiterea produsului. Și un produs de agenție compromis înseamnă că este posibil să vedeți și mai puține active care se întorc în lift în dimineața următoare.

Așadar, în efortul de a-și menține relevanța ca resursă importantă pentru mărci, în timp ce încă încearcă să mențină marjele de profit, multe agenții au decis să elimine talentul cu prețuri mai mari și mai experimentat în favoarea celor mai tineri, mai puțin experimentați. Este mai ieftin, cu siguranță, dar această lipsă de experiență este, de asemenea, mai puțin precisă, mai lentă și are nevoie de mai multă supraveghere. Și, din păcate pentru viitorul agențiilor, este un ding la calitatea generală a produsului.

Există noi oportunități pentru mărcile mai mici

Dar cum se spune, când o ușă se închide, se deschide alta. Și deși nu este o ușă care se deschide pentru agenții, este o ușă mare mare care se deschide pentru mărci, în special pentru cele mai mici.

Este folosit pentru a fi că atunci când oamenii cu experiență a părăsit o agenție au devenit freelanceri și pur și simplu a făcut un U-turn și înapoi la lucru pentru agenții. Agențiile ar angaja înapoi acești oameni, acum ca freelanceri, obținând astfel talentul și experiența lor, evitând în același timp o mulțime de costuri în curs de desfășurare ale angajaților cu normă întreagă.

Dar, în timp, pe măsură ce oamenii mai experimentați au fost forțați să iasă din sistemul de agenție – sau pur și simplu lăsați din proprie inițiativă pentru că s-au săturat de lipsa progresului de adaptare la Lumea Nouă – acest lucru a început să se schimbe. Dintr-o dată, unele dintre cele mai experimentate talente au decis să ocolească agențiile care le-au abandonat și să ofere talentul și expertiza lor direct clienților, creând astfel o lume cu totul nouă de oportunități. O lume care a oferit aceeași excelență care a fost pusă în carantină anterior în interiorul agențiilor tradiționale, fără costuri exorbitante, procese muncite și modalități de lucru învechite care au făcut aceste agenții atât de greu de lucrat.

Și ce s-a întâmplat? Freelancerii au început să formeze colective pentru a lucra împreună când și dacă este necesar. Aceste colective sunt o rețea a acelorași specialiști experți pe care i-ați găsit, aproape exclusiv, reuniți într-o agenție tradițională. Acum sunt fiecare un contractor independent. La fel ca și comandarea meniului à la carte la un restaurant, aceste colective permit întreprinderilor să folosească și să plătească doar ceea ce au nevoie. Fără toată infrastructura pe care nu o au.

O altă piesă a puzzle-ului care face ca acest model colectiv să funcționeze este tehnologia. Tehnologia nu numai că face posibilă funcționarea eficientă de oriunde, ci pune mai multe instrumente la îndemâna colectivului. Ceea ce obișnuia să necesite un furnizor extern sau o infrastructură internă masivă, acum are nevoie pur și simplu de un laptop. Iar indivizii din interiorul unui colectiv profită de acest lucru pentru a oferi mărcilor acces la instrumente de marketing într-un mod cu totul nou. Toate acestea economisesc sume masive de timp și bani și pot adăuga cantități masive de conținut pentru mărci.

Același talent, noi opțiuni pentru utilizarea acestuia

Pe măsură ce acest model diferit de comunicare și creativitate de marketing crește, există practic două variații pe această temă. Primul este o afacere care asamblează un colectiv mare, permițând mărcilor să aleagă și să aleagă dintr – un grup-talentul independent poate aplica pentru a se alătura colectivului afacerii, pentru a fi verificat și apoi pentru a deveni parte dintr-un grup de persoane disponibile. Aceste afaceri creează silozuri de specialitate care sunt pline de talent cu o anumită expertiză. Clienții pot lucra cu un individ într-un siloz sau cu o echipă formată din talente din diferite silozuri pe care afacerea le pune împreună în funcție de nevoile proiectului.

Cealaltă variantă este o persoană care a dezvoltat relații de lucru cu alte persoane cu expertiză diferită. Clienții pot angaja individul și au acces la colectivul său de talent și experiență, dacă și când este necesar. Acest model este un pic mai intim, deoarece este un colectiv mai mic care folosește relații care au lucrat deja împreună și cunosc bine stilurile de lucru. În acest caz, verificarea a avut loc prin experiența la locul de muncă.

Indiferent de abordare, acest model colectiv este format din diverși specialiști care sunt disponibili la nevoie — scriitori, regizori de artă, graficieni, strategi, tehnologi, cercetători, producători, muzicieni, producători de video și film etc. Este un model à la carte de marketing și comunicare în care brandurile folosesc și plătesc doar pentru ceea ce au nevoie, fără niciun fel de regie și ineficiență.

Creșterea acestui model colectiv va înlocui agenția tradițională? Nu, și nu ar trebui. există încă un loc important pentru agențiile de creație așa cum sunt astăzi — dacă le puteți permite. Dar acest nou model à la carte trebuie să fie o opțiune. Întreprinderile de toate formele și dimensiunile — în special mărcile mai mici, care au fost întotdeauna evaluate fără acces la acest tip de talent și experiență – trebuie să știe că există. Această nouă opțiune trebuie să crească ca alternativă, astfel încât mărcile mai mici și chiar start-up-urile să poată profita de talentul și experiența de clasă mondială.

Acestea sunt momente interesante. Nu doar pentru capacitatea de a deschide creativitatea către o gamă mai largă de afaceri, dar aceste colective văd valoare în mai multe tipuri de proiecte de marketing și comunicare și preiau. Proiecte care sunt prea mici pentru agenții. Ei sunt liberi să-și aplice creativitatea la mai multe lucruri.

În cele din urmă, talentul și experiența iau din nou precedent asupra structurii. Iar beneficiile sunt nelimitate.

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.